۱۳۹۲/۲/۲۷

تیم ملی فوتبال افغانستان در یک بازی دوستانه به مصاف تاجیکستان می رود




فدراسیون های فوتبال افغانستان و تاجیسکتان بر سر انجام یک مسابقه دوستانه میان تیم های ملی هر دو کشور موافقت کرده اند. وبسایت فدراسیون فوتبال تاجیکستان گزارش داده است که این مسابقه روز چهارم جون، ساعت 5 بعد از ظهر به وقت تاجیکستان در ورزشگاه پاختاکور در شهر فرقان تپه تاجیکستان انجام می گردد. این ورزشگاه ظرفیت پذیرایی 12000 تماشاچی را دارد.

هدایت تیم ملی تاجیکستان را مربی صربستانی این تیم به عهده نداشته، بلکه مبین ارگاشف و صلاح الدین غفوروف وظیفه مربی گری این تیم را به عهده خواهند داشت. 

تیم های افغانستان و تاجیکستان تا حال سه مرتبه با هم روبرو شده اند که در هر سه مورد، تاجیکستان برنده بوده است. اولین مسابقه این دو تیم در سال 2005 با نتیجه 4-0 به نفع تاجیکستان انجام شده است. سپس در مسابقات جام چلنج 2008، تاجیکستان با همین نتیجه افغانستان را در هم کوبید. آخرین مصاف این دو تیم در سال 2010 در دوشنبه بود که تاجیکستان با یک گل باز هم به پیروزی رسید. 

انجام این مسابقه دوستانه برای تیم ملی فوتبال افغانستان از آن جهت مهم است که از یک طرف آمادگی های لازم را برای مسابقات جنوب آسیا که قرار است در ماه سپتمبر در نپال برگزار گردد بگیرد و در قدم دوم تیم را به تدریج برای مسابقات جام چلنج که در ماه مارچ آینده برگزار می گردد، اماده سازد. 

هنوز معلوم نیست که در ترکیب تیم ملی کشورمان بازیکنان مستقر در کشورهای دیگر نیز اشتراک خواهند کرد یا نه. به همین شکل، هنوز برنامه ای برای آماده سازی تیم افغانستان برای این مسابقه دوستانه نشر نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر