۱۳۹۲/۲/۱۱

مسابقات انتخابی لیگ برتر افغانستان: 8 روز تا آغاز


دومین فصل عالی ترین مسابقات فوتبال در افغانستان در راه است و مسابقات انتخاباتی بازیکنان از 20 ثور آغاز می گردد. مانند فصل پیش، مسابقات انتخاباتی از کابل شروع می شود و بعد در سطح هر زون بهترین 18 بازیکن به 8 تیم لیگ برتر انتخاب می گردند. 

هر چند امسال نیز برنامه "میدان سبز" راه اندازی می گردد، اما نحوه انتخاب بازیکنان اندکی متفاوت شده است. امسال در هر زون مقامات فدراسیون فوتبال بازیکنان نخبه را برای 4 تا 6 تیم انتخاب نموده اند. سپس مسابقات میان تیم های هر زون صورت می گیرد و در نهایت، 18 بازیکن نخبه به تیم لیگ برتری آن زون راه خواهند یافت.

مسابقات انتخابی از بیستم ثور از کابل شروع شده و سپس به نوبت به زونهای دیگر گسترش می یابد. مسابقات انتخابی به شکل مستقیم پخش نمی شوند و گزیده های آن را تلویزیون های طلوع و لمر هفته یک مرتبه در برنامه میدان سبز نشر خواهد کرد. با این حال، علاقه مندان می توانند به ورزشگاه های برگزاری در شهرهای کابل، هرات، مزار شریف، قندهار، فیض آباد، چاریکار، جلال آباد و خوست اشتراک نمایند.

در دومین فصل لیگ برتر، همان هشت تیم سال گذشته شرکت می کنند. هشت تیم به دو گروه چهار تیمی تقسیم می شوند و هر تیم سه مسابقه در مقابل سه تیم دیگر گروه انجام می دهد. تیم های اول و دوم گروه به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می کنند. در مرحله نیمه نهایی، مسابقات به شکل رفت و برگشت صورت می گیرد و برنده های مسابقات نیمه نهایی به بازی نهایی راه پیدا می کنند. 

مسابقات لیگ برتر به تاریخ 31 اسد امسال در ورزشگاه فدراسیون فوتبال افغانستان آغاز شده و به تاریخ 19 میزان به پایان می رسد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر