۱۳۹۲/۱/۱۵

پیوستن بازیکن افغان به یک باشگاه برازیلی


حضرت گل باران، ملی پوش تیم ساحلی کشور، به یک تیم فوتبال ساحلی در برازیل پیوست. او ابتدا مسابقات را در فوتبال شروع کرد و در تیم های خراسان، بیگ بیر و سنایی در کابل بازی کرده است. 

در سال 2011 و با پیوستن افغانستان به خانواده فوتبال ساحلی جهان، باران در ترکیب تیم ملی فوتبال ساحلی کشور در مسابقات چین قرار گرفت. هر چند افغانستان در این مسابقات پیروزی نداشت اما همه باخت های آن ضعیف بود و همین نکته امیدواری های زیادی را به وجود آورد. در مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ساحلی در قاره آسیا، افغانستان نیز شرکت کرد. این مسابقات که ماه جنوری امسال در قطر برگزار شد، بار دیگر شاهد حضور حضرت گل باران در ترکیب تیم افغانستان بود. 

باران که پیراهن شماره 4 را می پوشید در خط دفاع قرار داشت و یک گل نیز به افغانستان به ثمر رساند. در جریان این مسابقات نمایندگان تیم های برازیلی وی را تحت نظر گرفته و بعد از مسابقات از وی برای آزمایشات به برازیل دعوت کردند. 

باران اکنون عضو تیم هاوایی برازیل است که در لیگ برتر فوتبال ساحلی برازیل توپ می زند. او که پیراهن شماره 106 را می پوشد از یک شنبه آینده برای باشگاه جدیدش در برازیل به میدان خواهد رفت. برازیل که مهد فوتبال ساحلی است یکی از بهترین لیگ های فوتبال ساحلی جهان را در اختیار دارد.

هر چند باران اولین بازیکن افغان است که به باشگاه های خارجی می پیوندد، اما قبلا بازیکنان افغان در رشته فوتبال به باشگاه های کشورهای دیگر پیوسته اند که از جمله از اسلام امیری، مجتبی فیض و بلال آرزو یاد کرد که در هند بازی می کنند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر