۱۳۹۲/۱/۳۰

بی بی سی فارسی: جذب بازیکن تیم فوتبال ساحلی افغانستان در یک تیم برزیلی

حضرت گل باران، بازیکن ۲۵ ساله تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان بعد از درخشش در بازیهایی مقدماتی جام جهانی که سال گذشته در قطر برگزار شده بود، توانست نظر مربیان باشگاه های برزیلی را بخود جلب کند. او اکنون در تیم چاپیسکونس این کشور توپ می‌زند.

روح الله رستگار رئیس کمیته فوتبال ساحلی افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که سه هفته است، حضرت گل باران به تیم چاپیسکونس برزیل پیوسته است.
او افزود که قرارداد باران با این تیم، برای دو دور مسابقات است، ولی رضایت مربیان تیم چاپیسکونس از او نشان می‌دهد که قرارداد باران برای یک‌سال تمدید خواهد شد.

رئیس کمیته فوتبال ساحلی افغانستان قابلیت‌های فنی حضرت گل باران را ستوده، می‌گوید که وی قبل از اینکه در افغانستان بازی کند، به عنوان مهاجر در جنوب ایران زندگی می‌کرد.

او گفت که باران ده سال قبل دوباره با خانواده‌اش به افغانستان بازگشت و به عنوان بازیکن فوتبال در تیم‌های سنایی و خراسان در شهر کابل بازی کرده و زمانی که برای تیم ساحلی افغانستان انتخاب شد، نیز برای تیم 'بیگ بیر' بازی می‌کرد.
رستگار به چالشهای تیم ساحلی افغانستان اشاره کرد و گفت به بتازگی توانسته‌ زمین بازی با معیارهای لازم را بدست آورد، ولی این زمین نیز بدون حصار است.

کمیته فوتبال ساحلی از ابتدای سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را بطور رسمی در کابل آغاز کرد و توانست به رقابت‌های بازی‌های ساحلی آسیا راه یابد.
روح‌الله رستگار: در زمستان سال گذشته تیم ملی ساحلی افغانستان یک هفته روی زمین پوشیده از برف تمرین کرد
اولین دور مسابقات فوتبال ساحلی آسیا در سال ۲۰۰۸ در اندونزی و دومین دور در سال ۲۰۱۰ در عمان برگزار شد. افغانستان در این دو بازی نماینده نداشت و در سومین دور که سال ۲۰۱۲ در شهر هایانگ چین برگزار شد، اولین بار تیم افغانستان نیز در این دیدار حضور یافت.

رستگار می‌گوید که برای انتخاب اعضا تیم ملی ساحلی‌ بیشتر از ۱۰۰ بازیکن از تیم های فوتبال زیر ۱۹ سال و فوتسال امتحان گرفته شد تا اعضا تیم ملی ساحلی انتخاب شدند.

او می‌گوید که افغانستان کشور محصور به خشکی و بدون ساحل است ولی ما تلاش داریم فوتبال ساحلی را در افغانستان بیشتر رایج کنیم. اما برای این کار به زمین نیاز داریم و ساختن یک زمین فوتبال مصنوعی، نیاز به هزنیه دارد که در افغانستان نمی توان این هزینه را تامین کرد.

رستگار با اشاره به مشکلات فوتبال ساحلی گفت که قبل از بازی‌های قطر، در زمستان سال گذشته، تیم ملی ساحلی افغانستان یک هفته روی زمین پوشیده از برف تمرین کرد تا بتواند آمادگی لازم را برای شرکت در مسابقات مقدماتی جام جهانی بگیرد.
مربی تیم فوتبال ساحلی افغانستان را خوان مارکوس ترویا از آرژانتین به عهده دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر