۱۳۹۲/۱/۲۲

قطری ها به دنبال رای در کابل، وعده بازی قطر با افغانستان در کابل !!!؟؟؟!!!!


رئیس فدراسیون فوتبال قطر به کابل آمد. شیخ خلیفه بن حمد الثانی، رئیس فدراسیون فوتبال قطر روز سه شنبه در دیدار با کرام الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان در مورد موضوعات فوتبال و کاندیداتوری برادرش در یکی از وظایف اجرایی فیفا صحبت کرد. 

به اساس معلومات رسانه های تصویری، رئیس فدراسیون فوتبال قطر از افغانستان در برگزاری جام جهانی 2022 در قطر طالب همکاری شده است، اما معلوم نیست افغانستان چه کمکی به این روند انجام داده می تواند. همچنین آقای بن حمد به فوتبال افغانستان قول همکاری در مواردی چون تجهیز امکانات ، بالا بردن دستگاه تخنیکی فوتبال افغانستان و ارتقاء ظرفیت در بخش اداره و مدیریت داد.

در این دیدار هم چنین جانب قطری متعهد شد حاضر است مسابقات دوستانه میان تیم های ملی و رده سنی قطر و افغانستان حتی در کابل راه اندازی کند. وی گفته است که رشد فوتبال وی را مشتاق سفر به افغانستان نموده است. 


با این حال، آقای خلیفه در خصوص کمپاین انتخاباتی برادرش شیخ حسن برای احراز یک پست اجرایی در فیفا را هم مطرح کرد و همکاری فدراسیون فوتبال افغانستان را خواست.  

قابل ذکر است که محمد بن همام، رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز چند سال پیش قبل از انتخابات پست ریاست فدراسیون فوتبال آسیا به کابل سفر کرده بود و ضمن وعده های زیاد، خواهان حمایت افغانستان از نامزدی او در انتخابات شده بود. تا جایی که معلوم شد آقای همام کمک چندانی به فوتبال افغانستان در زمان ریاستش نکرد و تنها در قسمت سفر تیم ملی به تاجیکستان در مقدماتی جام جهانی 2014 از هزینه شخصی کمک کرد. محمد بن همام سال گذشته به سبب اتهامات فساد از مقامش برکنار و به شکل مدام العمر از فعالیت های فوتبال محروم ساخته شد. 

فدراسیون فوتبال افغانستان باید کمال توجه را به چنین سفرها بنماید. هدف اصلی این گونه سفرها کسب آرای فدراسیون های ملی است و در ضمن آن برای تشویق فدراسیون های ملی، یک تعداد وعده ها نیز می شود. در یکی از همین گونه سفرها به جزایر کارائیب بود که محمد بن همام متهم به توزیع پول گردید و به همان دلیل نیز از مقامش کنار گذاشته شد. 

فدراسیون فوتبال افغانستان اما می تواند روی همکاری های آنی فدراسیون فوتبال قطر حساب کند. به عنوان مثال، برگزاری اردوگاه تمرینی در قطر، مسابقه با تیم ملی و رده سنی این کشور در دوحه و تربیه مربیان افغانستان توسط فدراسیون فوتبال قطر از مواردی است که می تواند در واقع به وقوع بپیوندد. به نظر من، مسابقه تیم ملی فوتبال قطر با افغانستان در کابل یک وعده توخالی است، زیرا افغانستان به سبب شرایط امنیتی نمی تواند میزبان مسابقات بین المللی باشد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر