۱۳۹۲/۱/۱۳

نونهالان افغانستان بر میزبان غالب شدند، 3 امتیاز ارزشمند برای افغانستان


تیم ملی فوتبال زیر 14 سال افغانستان اولین قدم را در مسابقات مقدماتی زیر 14 سال آسیا استوار بر داشت. افغانستان در مسابقه دوم گروه سوم امروز به مصاف کشور میزبان نپال رفت و در نهایت با نتیجه 2-1 به پیروزی رسید. 

هر دو تیم به شکل متوازن و تهاجمی مسابقه را آغاز کردند اما این تیم نپال بود که در نیمه اول فرصت های بیشتر گلزنی را ایجاد کرد. نپال در دقیقه 25 روی اشتباه خط دفاع و دروازه بان افغانستان به گل رسید. با اینکه افغانستان فرصت تساوی کشاندن بازی را داشت، اما نتوانست از فرصت ها استفاده کند و 30 دقیقه اول مسابقه به همین منوال پایان یافت. 

نیمه دوم اما برای افغانستان طوفانی آغاز شد و روی یک ضد حمله امید حیدر گل تساوی را به ثمر رساند. بعد از این گل، فشار از روی بازیکنان افغان برطرف شد و آنها با دست بازتری بازی می کردند. روی یک ضد حمله دیگر در دقیقه 47، بار دیگر افغانستان به گل رسید و تا پایان همین نتیجه را حفظ کرد. 

این نتیجه 3 امتیاز ارزشمند را به افغانستان ارمغان آورد. اکنون در جدول رده بندی تا جیکستان با 3 امتیاز و تفاضل گل مثبت 15 و افغانستان به 3 امتیاز و تفاضل گل مثبت 1 به ترتیب اول و دوم هستند. تاجیکستان در دیگر مسابقه امروز بوتان را با 15 گل شکست داد. 

مسابقه بعدی افغانستان روز جمعه ساعت 11:45 با بوتان است که به نظر می رسد تیم کاملاً ضعیفی را به این مسابقات فرستاده است. نپال نیز ساعت 2 و 15 به مصاف تاجیکستان خواهد رفت.

در مصاحبه بعد از مسابقه، ظاهر حسنی مربی تیم ملی کشورمان گفت که بازیکنان افغانستان در نیمه اول تحت فشار بودند اما وی در بین دو نیمه از آنها خواسته است که به بازی راحت خویش بپردازند. او از اینکه بازیکنانش از وی حرف شنوی کردند خوشحال بود و گفت که تیم افغانستان کوشش می کند دو مسابقه آینده را هم ببرد و به مسابقات دور بعد راه پیدا کند. 

مربی نپال نیز از نمایش تیمش در نیمه اول دفاع کرد ولی از خط دفاع خویش در نیمه دوم انتقاد کرد. وی گفت که مسابقه اول برای هر تیم مهم است و حال کار برای نپال خیلی سخت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر