۱۳۹۲/۱/۱۵

نونهالان افغانستان جشنواره گل به راه انداختند


تیم ملی فوتبال زیر 14 سال کشورمان تیم ضعیف بوتان را با 14 گل در هم کوبید و به صدر جدول صعود کرد. افغانستان که در مسابقه اول توانسته بود نپال میزبان را شکست دهد، با اطمینان کامل به مسابقه امروز آغاز کرد. اولین گل افغانستان در دقیقه هفتم مسابقه بدست آمد. 

افغانستان سپس 4 گل دیگر در نیمه اول به ثمر رساند. در نیمه دوم افغانستان هجومی تر بازی کرد و هیچ فرصتی برای بازیکنان بوتان نداد. بازیکنان نپال که از نگاه سن و هم از نگاه جسامت به مراتب کوچکتر از بازیکنان افغان بودند تنها و تنها از دروازه خویش دفاع می کردند. 

نیمه دوم برای افغانستان 9 گل در پی داشت. با این پیروزی افغانستان با 6 امتیاز و تفاضل گل مثبت 15 در صدر جدول گروه سوم قرار گرفت. در دیگر مسابقه امروز، نپال و تاجیکستان به تساوی 1-1 دست یافتند. این نتیجه به معنی حذف نپال بود، اما تاجیکستان هنوز هم می تواند با شکست دادن افغانستان در روز شنبه به مرحله بعد صعود کند. افغانستان اما تنها با یک تساوی نیز می تواند به مرحله قهرمانی این مسابقات صعود نماید. 

بعد از مسابقه در کنفرانس خبری، ظاهر حسنی به خبرنگاران گفت که افغانستان در پی پیروزی مقابل تاجیکستان نیز هست. وی هم چنین گفته که بازیکنان بوتان خیلی ضعیف الحثه اند و همین امر باعث پیروزی بزرگ افغانستان گردید. اما مربی بوتان گفت که بازیکنان تیم های دیگر بیش از 14 سال سن دارند و تناسبی بین عمر بازیکنان بوتان و سه کشور دیگر وجود ندارد. 

برای تشویق تیم ملی فوتبال افغانستان، بازیکنان تیم ملی کریکت کشور نیز به ورزشگاه آمده بودند. تیم ملی کریکت افغانستان روز گذشته با شکست دادن نپال در مسابقه نهایی، جام قهرمانی 20 آوره آسیا را برای چهارمین بار پیاپی کسب کرد. 

گلهای افغانستان:

 مرتضی قمبری، دقیقه 8
امان الله غازی: دقیقه 30
الباس امیری، دقایق 34 و 46
احمد مباشر حیدری، دقیقه 52
 مرتضی رضایی، دقیقه 56
عبدالناصر امینی: دقایق 17، 39، 42، 58، 59
امید حیدر صانع، دقایق 16 و 22
گل به خودی، دقیقه 62

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر