۱۳۹۲/۲/۷

جدال در اردن، تقابل افغانستان با ممالک عربی در مقدماتی 16 و 19 سال آسیا


افغانستان حریفان خویش را در مسابقات مقدماتی زیر 19 سال و 16 سال آسیا شناخت. به جز مالدیو، همه حریفان افغانستان کشورهای عربی هستند. 

روز گذشته، مراسم قرعه کشی مسابقات زیر 19 سال و زیر 16 سال آسیا در حاشیه کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور انجام یافت و تیم های اشتراک کننده با حریفان خویش آشنا شدند. 

40 کشور در مسابقات مقدماتی زیر 19 سال آسیا اشتراک می کنند. تیم ها به نه گروه تقسیم شده اند. تیم اول هر گروه و شش بهترین تیم دومی به اضافه میانمار میزبان به مرحله قهرمانی این مسابقات که سال آینده صورت می گیرد، راه می یابند. چهار تیم اول تا چهارم مسابقات قهرمانی در سال 2014 به جام جهانی زیر 20 سال جهان در سال 2015 راه خواهند یافت.

افغانستان در گروه ب با کشورهای اردن، یمن، مالدیو و امارات متحده عربی هم گروه شده است. میزبان این گروه، کشور اردن هست. تاریخ دقیقه این مسابقات معلوم نیست، اما طبق تقسیم اوقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، این مسابقات در ماه های نوامبر و دسمبر صورت می گیرد. افغانستان از مسابقات دور قبل با کمال تعجب انصراف داد.

در مقدماتی زیر 16 سال، 43 عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت جسته اند و در ده گروه تقسیم شده اند. تیم های اول هر گروه و پنج بهترین تیم دوم به جمع تایلند خواهند پیوست که میزبان مسابقات قهرمانی این رده سنی است. چهار تیم اول مرحله قهرمانی از آسیا در جام جهانی 17 سال در سال 2015 نمایندگی خواهند کرد.

در مقدماتی زیر 16 سال افغانستان با کشورهای اردن، عربستان و سوریه هم گروه شده است. تاریخ دقیق این مسابقات تعیین نشده است، اما به اساس تقسیم اوقات کنفدراسیون آسیا، این مسابقات در ماه های اکتوبر و نوامبر انجام خواهد شد.افغانستان در مسابقات قبلی که با کویت، یمن، امارات، پاکستان و مالدیو هم گروه بود، بعد از پیروزی مقابل یمن و مالدیو، تساوی با کویت و امارات و شکست مقابل پاکستان، به حیث بهترین تیم دوم در غرب آسیا به مسابقات قهرمانی راه یافت، اما به سبب استفاده از بازیکن بالای سن معیاری، از مسابقات قهرمانی محروم و جریمه شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر