۱۳۹۳/۵/۱۶

لیگ برتر ایران؛ محرومیت یک ماهه برای معترضان به تصمیمات داوری


رییس کمیته حقوقی تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفته بر اساس آیین نامه جدید کمیته انضباطی این فدراسیون هر مربیان و یا بازیکنانی که به تصمیم داور در رسانه‌ها و یا در جریان بازی اعتراض کند یک ماه محروم خواهد شد.

هوشنگ نصیرزاده درباره آخرین تغییرات آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال گفته است:

"از این پس بر اساس آیین‌نامه جدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هر کس قبل و بعد از انجام مسابقه چه در جراید و برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی و چه در زمان برگزاری مسابقه علیه داوری صحبت کند بلافاصله و بدون احضار یک ماه محروم خواهد شد. این ماده از مقررات اروپایی تقلید و همانند آن نوشته شده و موضوع عجیبی نیست."

آقای نصیرزاده گفته باشگاه‌‌هایی که بازیکنان خود را در روزهای فیفا در اختیار تیم ملی قرار نمی دهند، در خطر بازنده اعلام شدن در بازی بعدی قرار خواهند داشت.

او در این باره این قانون جدید گفته است: "تمامی بازی‌های این تیم ‌هاباشگاهی‌ که با حضور این بازیکنان انجام می‌شود را می‌توان با نتیجه‌ سه بر صفر به سود تیم حریف تغییر داد."

تغییر دیگر آیین نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به گفته هوشنگ نصیر زاده مربوط به فحاشی و شعار تماشاگران است که بر خلاف فصل پیش از تیم‌هایی که تماشاگران آنها علیه داور و یا بازیکنان شعار بدهند امتیازی کسر نخواهد شد.

او درباره مجازات جدیدی که در قانون جدید برای این موضوع پیش بینی شده، گفته است:"از این پس در قبال شعار تماشاگران کسر امتیاز نخواهیم داشت، بلکه مسابقات یا پشت درب‌های بسته انجام خواهد شد و یا این که به شهرهای بی‌طرف منتقل می‌شود."

منبع: سایت بی بی سی فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر