۱۳۹۳/۶/۳

انتخاب لوگروال به حیث کمک مربی تیم 23 سال اشتباه است

فدراسیون فوتبال افغانستان در تعیین تیم مربیگری تیم ملی 23 سال افغانستان مرتکب اشتباه شده است. 

در حالی که انتخاب ظاهر حسنی به حیث مربی تیم ملی 23 سال انتخاب بدی نیست، انتخاب حیات الله لوگروال به حیث کمک مربی اشتباه هست. 

ظاهر حسنی تجربه مربیگری تیم 16 سال را در مسابقات آسیائی دارد. علاوتاً وی فصل گذشته مربی یکی از تیم های مسابقات برتر بود. روی هم رفته، او سواد تئوریک و تجربه کافی از فوتبال افغانستان دارد. هر چند مربیان دیگری نیز بودند که می شد مربیگری تیم 23 سال را در دست گیرند، اما ظاهر حسنی نیز گزینه ای است که باید مورد آزمایش قرار گیرد. 

بر عکس، حیات الله لوگروال تجربه بین المللی ندارد. تجربه او در هدایت تیم های داخلی نیز قابل تحسین نیست. او مربی تیم سباوون در لیگ برتر کابل است که یک تیم درجه اول در این لیگ محسوب نمی شود. در ابتدای امسال قرار بود لوگروال کمک مربی داباسین سپه باشد، اما بعداً وی در لیست کمک مربیان قرار نگرفت.

کمک مربی در مسابقات بین المللی نقش بزرگی دارد. اگر به هر دلیلی، مربی از کنار زمین اخراج شود، جای او را کمک مربی می گیرد. اعتقاد من بر این است که آقای لوگروال قابلیت هدایت درست تیم ملی 23 سال را ندارد. 

بهتر است فدراسیون فوتبال افغانستان روی مربیان بهتر و موثر تر سرمایه گذاری کند تا احتمال تاثیر عدم بلدیت مربیان بر عملکرد تیم کم شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر