۱۳۹۳/۵/۱۴

قرعه کشی انجام شد، طوفان و سیمرغ با اتلان و بازان هم گروه شدند


قرعه کشی فصل سوم برتر افغانستان شب گذشته برگزار شد و هر تیم حریفان خود در مرحله گروهی را شناخت. 

برخلاف نام لیگ، این مسابقات به شکل لیگ برگزار نمی شود و مانند یک تورنمنت برگزار می گردد. 

در مرحله اول، هشت تیم به دو گروه چهار تیمی تقسیم می گردند. از هر گروه دو تیم به مرحله نیمه نهایی صعود می نمایند. تیم اول گروه الف با تیم دوم گروه ب، و تیم اول گروه ب با تیم اول گروه الف در مرحله نیمه نهایی دو مسابقه رفت و برگشت انجام می دهند. دو تیم برنده به دیدار نهایی و دو تیم بازنده روی مقام سومی با هم بازی می کنند. 

بر خلاف سال قبل که تیم های اول و دوم فصل پیش در یک گروه قرار گرفتند، امسال روش معیاری برای قرعه کشی استفاده شده بود. در مسابقات امسال، تیم ها در سه ظرف قرار گرفتند. شاهین آسمایی و سیمرغ البرز که در فصل پیش اول و دوم شده بودند در ظرف اول، طوفان هریرود و عقابان هندوکش که به ترتیب سوم و چهارم شده بودند در ظرف دوم و سایر تیم ها در ظرف سوم. 

در نتیجه نتایج ذیل به دست آمد:

گروه اول: شاهین آسمایی، عقابان هندوکش، موجهای آمو و داباسین سپه
گروه دوم: سیمرغ البرز، طوفان هریرود، دسپین غر بازان و دمیوند اتلان

نتیجه قرعه کشی امسال به نسبت سال گذشته تنها یک تفاوت دارد. سال گذشته میوند اتلان به جای موجهای آمو در گروه دیگر بود، ولی سه تیم هر دو گروه یکسان هستند.

نتیجه قرعه به نوعی میان دو گروه توازن ایجاد کرده است، هر چند به نظر می رسد شاهین آسمایی و عقابان هندوکش در گروه اول کار ساده تری داشته باشند. در گروه دوم، هم طوفان هریرود و هم سیمرغ البرز دو تیم مدعی قهرمانی هستند. در ترکیب سپین غر بازان، امسال بازیکنانی از هرات و کابل نیز قرار دارند و این تیم از هفته ها پیش تمرینات خود را شروع کرده است. با اینکه میوند اتلان در فصل پیش، کارنامه خوبی نداشت، اما فوتبال قندهار و هلمند همیشه چیزی برای گفتن دارد. 

یک تعداد کاربران شبکه های اجتماعی و بازیکنان مسابقات این فصل از همین اکنون گروه دوم را گروه مرگ لقب داده اند. 

مسابقات برتر از روز پنجشنبه، 28 آگست، در ورزشگاه فدراسیون فوتبال در کابل آغاز می شود. اولین مسابقه میان تیم های شاهین آسمایی و اباسین سپه برگزار می گردد. 

در کمتر از ده روز، تیم ها به کابل می آیند و سرمربیان تاجیک و ازبک نیز به کابل می رسند. این هشت تیم دو هفته فرصت دارند تمرین کنند و با سرمربی و مربی جدید آشنا و خوی بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر