۱۳۹۳/۶/۱

حریفان افغانستان آماده می شوند، افغانستان برنامه منظم ندارد


حریفان افغانستان در مسابقات المپیک آسیائی در حال آماده شدن هستند، اما تیم ملی افغانستان آمادگی لازم را ندارد. 

افغانستان با ازبکستان، هونگ کونگ و بنگلادش هم گروه شده است. 

هر سه حریف افغانستان حداقل دو تا سه مسابقه دوستانه قبل از شروع مسابقات انجام می دهند. 

ازبکستان چند روز پیش با آذربایجان مسابقه دوستانه برگزار کرد که در آن به نتیجه 0-0 رسید. این تیم روز سوم سپتمبر در تاشکند میزبان اردن است و روز نهم ستپمبر نیز از تیم ملی زلاند جدید میزبانی می نماید. 

تیم 23 سال هونگ کونگ نیز سه مسابقه دوستانه تدارک دیده است. اولین مسابقه در مقابل تیم ملی این کشور است که روز سوم سپتمبر انجام می شود و دومین مسابقه مقابل ویتنام به تاریخ 6 سپتمبر انجام می شود و در روز نهم سپتمبر نیز شاهد مسابقه دوستانه میان تیم های هونگ کونگ و سنگاپور هستیم. 

تیم ملی 23 سال بنگلادش نیز به روزهای 26 و 29 آگست دو مسابقه دوستانه مقابل تیم 23 سال نپال برگزار می نماید. 

تا حال فدراسیون فوتبال افغانستان برای تیم 23 سال کشور هیچ مسابقه دوستانه ای برگزار نکرده است. شایعاتی وجود دارد که اوایل سپتمبر بازیکنان مستقر در داخل کشور به یک سفر کوتاه تمرینی به ایران می روند، اما هنوز این موضوع قطعی نیست. نقص این تصمیم این است که بازیکنان مستقر در خارج نمی توانند به این اردوگاه حاضر شوند. بنا بر این، بهتر است تا اردوگاه تمرینی در یک کشور دیگر مثل، امارات، کویت، قطر یا بحرین برگزار شود. 

تدارک مسابقه دوستانه به نظر نمی رسد روی دست باشد، هر چند تنظیم یک یا دو مسابقه دوستانه خیلی مهم هست. نیمی از بازیکنان تیم 23 سال تجربه بین المللی ندارند و نه هم با دیگر بازیکنان این تیم یکجای بازی کرده اند. روی همین ملحوظ، لازم است این تیم مدتی را با هم سپری کرده تا نقاط قوت و ضعف خود را پیدا نماید. 

افغانستان تجربه بدی از مسابقات آسیائی دارد. افغانستان بعد از سقوط طالبان، حضور مجدد خود در میادین فوتبال بین المللی را با حضور در مسابقات آسیائی که در بوسان کوریای جنوبی برگزار شد، آغاز کرد. افغانستان که در یک گروه سخت با ایران، قطر و لبنان هم گروه شده بود از هر سه تیم به ترتیب 10-0، 11-0 و 11-0 شکست خورد. در آن مسابقات، فدراسیون فوتبال افغانستان چند بازیکن را از باشگاه های کابل جمع کرده و منحیث تیم ملی به بوسان فرستاد و آن نتیجه فاجعه آمیز رقم خورد. 

افغانستان نباید عین چیز را تجربه کند. به همین سبب، انجام مسابقات دوستانه و اردوگاه تمرینی حتمی است. بر علاوه، در ترکیبی که اعلان شده، خط حمله تیم ملی خیلی ضعیف است. سنجر احمدی تنها مهاجم شناخته شده این تیم است و او نیز در این اواخر درخشش خوبی نداشته است. لازم است به این ترکیب یک یا دو مهاجم اضافه شود، و گرنه صعود تیم ملی از مرحله گروهی به مرحه حذفی خیلی هم محتمل به نظر نمی رسد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر