۱۳۹۳/۷/۱۵

نکات مثبت فصل سوم مسابقات برتر افغانستان


فصل سوم مسابقات برتر افغانستان جمعه پیش با قهرمانی شاهین آسمائی به پایان رسید. 

روی هم رفته، فصل بهتر از فصل دوم بود و نکات مثبت خود را داشت. با این هم، نکات منفی در کارنامه فصل سوم نیز وجود داشتند.

فوتبالنامه در دو مطلب جداگانه به نکات مثبت و منفی فصل سوم مسابقات برتر می پردازد. اول به نکات مثبت پرداخته می شود. 

اول - بالارفتن کیفیت مسابقات: مسابقات امسال از نگاه کیفی نسبت به مسابقات سال پیش بهتر بود. در دو فصل پیشین، ما شاهد مسابقات کاملاً یک طرفه و ده گله شدن تیم ها نیز بودیم، اما امسال همه تیم ها بهتر بازی می کردند. بر خلاف انتظار، تیم هایی که از اول ضعیف به نظر می رسیدند در جریان مسابقات قوت خود را نشان دادند. تیم های میوند اتلان و بازان اسپین غر از همین جمله بودند. حتی تیم های طوفان هریرود، سیمرغ البرز و موج های آمو که در مرحله گروهی حذف شدند نیز بازیکنان بدی نداشتند، اما تکتیک تیمی و حاشیه ها بود که کار دست شان داد. 

دوم - بهتر شدن کیفی مسابقات با ظهور چهره های جدید همراه بود. در این فصل، در درون دروازه، دروازه بان های بهتری حضور داشتند که می توان از دروازه بان های میوند اتلان یاد کرد. چند مهاجم خوب نیز قدرت نمایی کردند که خالد احمد عرفان و رضا رضائی از همین جمله اند. انتظار می رود بازیکنان که در این مسابقات درخشیده اند به تیم های ملی دعوت شوند.

سوم - مدل اسپین غر بازان: این تیم در مسابقات امسال ترکیبی متفاوت داشت. در ترکیب این تیم بر علاوه بازیکنان سمت شرق افغانستان، بازیکنانی از کابل، هرات و فراه نیز حضور داشتند. این بازیکنان از نحوه انتخاب بازیکنان در مناطق خود دل خوشی نداشتند و یا هم با مدیریت تیم های منطقه خود مشکل داشتند. حضور بازیکنان از مناطق مختلف به این تیم رنگ و بوی زیبایی داده بود. این می تواند مدل خوبی برای آینده باشد و تیم های آینده باید از همین مدل پیروی کنند. 

چهارم - پر شدن ورزشگاه: در اکثریت مسابقات امسال، تعداد زیادی تماشاگران به درون ورزشگاه می رفتند. بالا رفتن کیفی مسابقات بر حضور تماشاچیان تاثیر مثبت داشت.

پنجم - دورانی ساختن مربیان: در این فصل، یک مربی داخلی نمی توانست تیم منطقه خود را مربیگری کند. با توجه به اینکه مربیان تحت فشار فزاینده ای در مناطق خود می آیند، این یک تصمیم خوب بود. با این هم قرعه کشی مربیان کار درستی نبود. 

ششم - حضور یک تعداد مربیان تاجیک و ازبک: مربی ازبک و چهار مربی تاجیک که تیم های خود را به نیمه نهایی رساندند از جمله نکات مثبت این فصل مسابقات بودند. تجربه این مربیان برای تیم ها خوب بود هر چند فرصت کمی برای این مربیان داده شده بود تا تیم های خود را آماده سازند.

هفتم - کیفیت بهتر نشرات: نشر مستقیم مسابقات امسال از سال های گذشته بهتر بود. جزئیات بیشتری از مسابقات داده می شد و گویندگان نیز تجربه بیشتری در گزارشگری مسابقات کسب کرده اند. پخش گزارشگری مسابقات به زبان دری از طلوع و به زبان پشتو از لمر نیز نکته مثبت دیگر مسابقات بود.

نکات منفی فصل سوم مسابقات در یک مطلب جداگانه در روزهای آینده نشر می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر