۱۳۹۳/۳/۲۰

تصمیمات مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا

 

مجمع عمومي کنفدراسيون فوتبال آسيا با پيشنهاد ايران ايران مبني بر به وجود آمدن منطقه اي جديد در آسيا متشکل از کشورهاي افغانستان، ايران، قرقيزستان، تاجيکستان و ترکمنستان موافقت کرد.

مجمع عمومي کنفدراسيون فوتبال آسيا دوشنبه در برزيل تشکيل شد. تصميمات بسيار مهمي در اين جلسه گرفته شد که يکي از آنها تقسيم قاره کهن از چهار منطقه به پنج منطقه بود.

به نقل از ايسنا، يکي از تصميمات بسيار مهمي که گرفته شد اين بود که هر کسي که رياست کنفدراسيون فوتبال آسيا را برعهده مي گيرد به صورت اتوماتيک به عنوان نايب رئيس فيفا هم انتخاب مي شود.

در بيانيه مجمع عمومي کنفدراسيون فوتبال آسيا آمده است: از اين به بعد کسي که به عنوان رياست AFC انتخاب مي شود به عنوان نايب رئيس فيفا هم انتخاب خواهد شد. اين تصميم مجمع عمومي نشانه اتحاد و يکپارچگي اعضاي کنفدراسيون فوتبال آسيا است. کنگره با فدراسيون هايي که چنين پيشنهاد را داده بودند موافقت کرد. اين تصميم بدين معنا است که کسي‌که در سال 2017 توسط اعضاي مجمع عمومي به عنوان رئيس AFC انتخاب مي شود نايب رئيس فيفا هم خواهد شد.

موضوع يکي شدن رياست کنفدارسيون فوتبال آسيا و نايب رئيسي فيفا خشم علي بن حسين نايب رئيس اردني کنوني فيفا را برانگيخته است. او شيخ سلمان بحريني را به دخالت دادن سياست در ورزش متهم کرده است اين در حالي است که شيخ سلمان چنين نظري را رد مي کند:" امروز به يک تصميم بسيار مهمي رسيديم که بيانگر وجود دموکراسي و يکپارچگي در کنفدراسيون فوتبال آسيا است. تصميم گرفتيم که نايب رئيسي فيفا به کسي برسد که رياست کنفدراسيون فوتبال آسيا را برعهده مي گيرد.

شيخ سلمان بن ابراهيم از سال 2013 رياست AFC را برعهده گرفته است اين در حالي است که شاهزاده علي بن حسين از سال 2011 به عنوان نايب رئيس فيفا انتخاب شده است.

مجمع عمومي کنفدراسيون فوتبال آسيا همچنين با پيشنهاد ايران مبني بر به وجود آمدن منطقه اي جديد در آسيا متشکل از کشورهاي افغانستان،ايران، قرقيزستان،تاجيکستان و ترکمنستان موافقت کرد که اين بدين معناست که منطقه جنوب آسيا که از 13 فدراسيون تشکيل شده است به دو منطقه مرکز و جنوب تقسيم مي شود که ايران و کشورهاي فارس زبان بالا در منطقه مرکز جاي مي گيرند و بدين ترتيب قاره کهن به پنج منطقه تقسيم خواهد شد.

در نشست مجمع عمومي کنفدراسيون فوتبال آسيا همچنين تصويب شد که در برگزاري انتخابي جام جهاني و جام ملت هاي آسيا تعديل و دگرگوني به وجود آيد.

در بيانيه پاياني آمده است: پيشنهادهايي که از سوي اعضاي کنفدراسيون فوتبال آسيا به ما رسيده است بيانگر اين است که ما تعداد تيم هاي شرکت کننده در انتخابي جام جهاني را بالا ببريم تا تيم ها کيفيت کار خود را بالا ببرند و به پيشرفت خود ادامه دهند. ما اين تصميم را گرفتيم که انتخابي جام جهاني با انتخابي جام ملت هاي آسيا را در هم ادغام کنيم. بر اين اساس تيم ها در انتخابي جام جهاني به 8 گروه تقسيم مي شوند که تيم هاي نخست هر هشت گروه با چهار تيم دومي که بهترين نتايج را کسب کرده اند به دور بعد انتخابي جام جهاني و انتخابي جام ملت آسياد راه مي يابند.

24 تيم باقيمانده هم (يعني تيم هاي که در جايگاه دوم و سوم و چهارم قرار گرفته اند) براي کسب ديگر سهميه هاي جام ملت هاي آسيا با هم رقابت خواهند کرد چرا که اين رقابت در شش گروه چهار تيمي برگزار خواهد شد. 


منبع: سایت ورزش 3

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر