۱۳۹۲/۴/۱۵

مسابقات فوتبال ساحلی برای اولین بار در افغانستان

16  باشگاه برتر فوتبال کابل از اول تابستان گرد هم آمدند تا اولین تورنمنت فوتبال ساحلی افغانستان را برگزار کنند. مسابقات فوتبال ساحلی باشگاههای برتر کابل که از 8 سرطان و با اشتراک 16 تیم در 4 گروه 4 تیمی آغاز شود است اولین تورنمنت فوتبال ساحلی افغانستان به شمار می رود. 
در حالی که کمتر از یک سال از آغاز فعالیت کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال افغانستان می گذرد، بعد از اشتراک تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان در المپیک ساحلی آسیا (چین) و قهرمانی و مقدماتی جام جهانی آسیا (قطر) که با کسب مقام یازدهم آسیا برای افغانستان همراه بود، این تورنمنت را می توان سومین دستاورد کمتیه فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال افغانستان در اولین سال فعالیتش دانست.
گفته می شود هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی مردم فوتبال دوست افغانستان از فوتبال ساحلی می باشد.همچنین در پایان این رقابتها قرار است بازیکنان نخبه به تیم منتخب کابل معرفی شوند.
فوتبال ساحلی به صورت رسمی در جهان برای اولین بار در سال 2005 میلادی و در برازیل به راه افتاد که از آن سال تا به حال 8 سال می گذرد، که افغانستان سال گذشته (2012 میلادی) رسما به جمع کمتیه فوتبال ساحلی آسیا و جهان پیوست.
از نشرات فدراسیون فوتبال افغانستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر