۱۳۹۲/۵/۸

تیم ملی فوتبال افغانستان در گروه آسان قهرمانی جنوب آسیا


تیم ملی فوتبال افغانستان در مسابقات قهرمانی فوتبال جنوب آسیا که از اول ماه سپتمبر در نپال آغاز می گردند در گروه ب و با یک قرعه آسان روبرو شد. افغانستان که نائب قهرمان دور پیش است در ظرف دوم و هند قهرمان دور پیشین در ظرف اول قرار گرفتند. 

قرعه کشی تعیین ساخت که افغانستان با مالدیو، سریلانکا و بوتان هم گروه شده است. هند نیز در گروه مرگ با نپال میزبان، پاکستان و بنگلادش هم گروه شده است. نه تنها تیم ملی کشورمان به یک قرعه ساده برخورد کرده، بلکه با تیم مالدیو نیز در مرحله گروهی روبرو می شود. مالدیو میزبان مسابقات جام چلنج آسیاست و افغانستان نیز تنها کشور دیگر جنوب آسیاست که به این مسابقات راه یافته است. این مسابقه محک خوبی برای شناخت از تیم ملی فوتبال مالدیو است. 

با در نظر داشت عملکرد گذشته و کنونی تیم ها، به نظر می رسد افغانستان به آسانی بتواند در گروه خود اول شود و به نیمه نهایی راه پیدا کند. پیشبینی من این است که از گروه دوم هند اول و هر کدام از سه تیم دیگر می تواند دوم شود. در نیمه نهایی نیز افغانستان و هند به پیروزی خواهند رسید و دور از انتظار نیست که تکرار مسابقه نهایی دور قبل میان افغانستان و هند را در کتماندو شاهد باشیم.

2 سپتمبر: افغانستان - بوتان
4 سپتمبر: سریلانکا - افغانستان
6 سپتمبر: افغانستان - مالدیو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر