۱۳۹۲/۴/۲۹

تیم ملی 16 سال افغانستان به دنبال پیروزی و انتقام از پاکستان


در حدود یک ساعت و 15 دقیقه بعد تیم ملی فوتبال 16 سال افغانستان به مصاف پاکستان می رود. این اولین مسابقه تیم ملی کشورمان در مسابقات قهرمانی 16 سال جنوب آسیاست. 

پاکستان قهرمان دورپیشین مسابقات است و اما برای افغانستان این اولین تجربه در جنوب آسیاست. دو سال پیش و زمانی پاکستان قهرمان جنوب آسیا شد، این تیم با افغانستان در مرحله مقدماتی 16 سال آسیا روبرو شد و در کمال تعجب افغانستان را 3-1 شکست داد. در آن مسابقه پاکستان از روی شانس و کم توجهی خط دفاع ما به پیروزی رسید و تیم ملی ما نیز فرصت های بعدی برای گلزنی را از دست داد.

این در حالی است که تیم افغانستان با شکست تیم های یمن و مالدیو و تساوی مقابل امارات و کویت توانسته بود به حیث بهترین تیم سوم آسیا به مرحله بعد راه پیدا کند. هر چند به سبب اجازه بازی به یک بازیکن بالاتر از 16 سال بعدا توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا محروم شد و به مرحله نهایی راه نیافت. 

مسابقه امروز برای هر دو تیم حیاتی و مهم است. تیم برنده مسابقه امروز با اقتدار بیشتری در مقابل نپال، میزبان مسابقات ظاهر خواهد شد و هیچ مشکلی برای شکست نپال نخواهد داشت. در کل، برنده مسابقه میان افغانستان و پاکستان یکی از بخت های اصلی برای صعود به مرحله نیمه نهایی خواهد بود. هر چند تساوی نیز کار افغانستان را خیلی ساده نخواهد کرد، اما باز هم می افغانستان می تواند با کسب دو پیروزی مقابل نپال و بوتان به مرحله بعد راه پیدا کند. شکست مقابل پاکستان اما کار را مشکل و به اماها و اگرها وابسته خواهد کرد.

با در نظر داشت اینکه تیم ملی 16 سال افغانستان چهار ماه گذشته را در تمرینات به سر برده و دو بازیکن مقیم آمریکا نیز به اردوی تیم ملی پیوسته اند، زمینه انتقام و پیروزی مقابل پاکستان مساعد شده است.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر