۱۳۹۳/۱۰/۱۸

فیفا یک ملیون و سیصد هزار دالر در سال 2015 به فدراسیون افغانستان میدهد


فدراسیون فوتبال جهانی یا فیفا در سال 2015 مبلغ یک ملیون و سیصد هزار دالر به هر یک از 209 فدراسیون عضو خود پرداخت می نماید. 

مبلغ یک ملیون و پنجاه هزار دالر به هر فدراسیون از عواید جام جهانی برازیل پرداخت می گردد و این مبلغ بر علاوه 250000 دالری بود که قبلاً به فدراسیون ها تعهد شده است. 

والکه، سکرتر جنرال فیفا، به کشورهای عضو نوشته است که مبلغ 250000 دالر شامل مربنامه کمک مالی، نیم ملیون دالر به حیث کمک یک مرتبه ای، 300000 دالر نیز به منظور آماده سازی تیم ها برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 پرداخت می گردد.  قبلاً نیز 250000 دالر به هر فدراسیون پرداخت شده است.

با توجه به مبلغ هنگفتی که فیفا به فدراسیون های عضو در سال 2015 می پردازد، فدراسیون فوتبال افغانستان نباید در این سال مشکل مالی داشته باشد. افغانستان در سال 2015 در مسابقات متعددی باید اشتراک کند و از همین اکنون روی آماده سازی تیم ها باید کار نماید. حضور قدرتمند در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا و حداقل رسیدن به جام ملت های آسیا باید سرلوحه کار فدراسیون در سال 2015 باشد. با توجه به اینکه 24 تیم به جام ملت های آسیا راه پیدا می کنند، صعود کار دست نیافتنی نیست. 

بر علاوه، فدراسیون فوتبال کشور باید روی کار عمرانی یک یا دو پروژه در ولایات کشور نیز سرمایه گذاری کند. مصنوعی ساختن دو چمن در دو ولایت کشور در انکشاف فوتبال خیلی مفید است. 

با استفاده از این مبالغ، فدراسیون فوتبال به سادگی می تواند یک مربی خارجی برای تیم ملی استخدام نماید، هدفی که اکثریت مطلق طرفداران فوتبال کشور از آن حمایت می کنند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر