۱۳۹۳/۴/۳۰

کمک مربیان تیم های فصل سوم مسابقات برتر توسط قرعه انتخاب شدند


کمک مربیان تیم های لیگ برتر امروز مشخص شدند. 

در نشستی که در مقر فدراسیون فوتبال افغانستان امروز برگزار شد، مربیان توسط قرعه انتخاب شدند. در هیچ جای دنیا، رسم بر این نیست که مربی یک تیم فوتبال توسط قرعه انتخاب شود. انتخاب یک مربی با توجه به شناخت او از تیم، بلدیت او با زبان مورد استفاده بازیکنان و مسئولین، قابلیت های مربی، قابلیت های بازیکنان، شناخت از منطقه و ده ها عامل دیگر وابسته است، اما در افغانستان به نظر می رسد قرعه بی جنجال ترین راه برگزیده شده است.

به اساس قرعه ای که صورت گرفته افراد زیر به حیث کمک مربی تعیین شده اند. مربیان هفت تیم از کشور تاجیکستان و مربی یک تیم دیگر از کشور ازبکستان می باشد. بعید نیست هشت مربی خارجی نیز توسط قرعه به هشت تیم تقسیم گردند. 

شاهین آسمایی: عبدالحق فیضی
عقابان هندوکش: سید معین حامدی
طوفان هریرود: طاهر منوری
میوند اتلان: ظاهر حسنی
اباسین سپی: حیات الله لوگروال (وی بدون قرعه به این تیم تعیین گردیده است)
اسپین غر بازان: وحیدالله واحدی
سیمرغ البرز: حمیدالله مسعودی
موج های آمو: احسان شیرزاد

این هشت مربی دارنده لیسانس بی مربیگری از کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند. مربیان تاجیک و ازبک دارنده مدرک الف می باشند. 

الیاس منوچهر، فهیم شریفیار و بخشی که سال گذشته مربی بوده اند به سبب دارای نبودن لیسانس بی مربیگری در هیچ تیمی تعیین نشده اند. این در حالی است که الیاس منوچهر به دعوت فدراسیون فوتبال هرات هم اکنون وظیفه مربیگری طوفان هریرود را در تمرینات این تیم در ایران به عهده دارد. 

در این جلسه، نمایندگان موبی گروپ از تغییرات مثبت و تلاش برای پیدا کردن اسپانسر به تیم ها خبر داده اند، اما از تغییرات مثبت مورد نظر سخنی نزده اند. به همین ترتیب، در این جلسه به کمک مربی ها حق نظر داده نشده است و نظرات آنها که در نبود نمایندگان موبی گروپ مطرح شده است با بی اعتنایی یوسف کارگر، معاون فدراسیون فوتبال افغانستان، مواجه شده است. مربیان روی عدم اعتماد به مربیان داخلی، وضعیت بد نان و محل بود و باش تیم ها و چند موضوع دیگر انتقاد داشته اند. 

قرعه کشی فصل سوم مسابقات برتر روز 4 آگست در کابل برگزار می گردد. روز 12 آگست هر هشت تیم به کابل می آیند و مربیان تاجیک و ازبک یک روز بعد به تیم ها معرفی می گردند. از 14 آگست، همه تیم ها تمرینات خود را در کابل آغاز می نمایند. 

اولین مسابقه این فصل روز 28 آگست میان تیم شاهین آسمایی و یکی دیگر از تیم ها برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر