۱۳۹۳/۱/۲۱

پنج پله صعود برای تیم ملی در رده بندی فیفا، افغانستان هم چنان می تازد


آخرین رده بندی تیم های ملی فوتبال جهان اعلان شد. 

در این رده بندی افغانستان باز هم رکورد شکست و به مقام 127 جهان رسید. ماه قبل افغانستان در رده 127 جهان قرار داشت که به تا ماه گذشته بلندترین جایگاه تیم ملی در رده بندی فیفا بود. 

در این ماه افغانستان 5 پله صعود داشته و 13 امتیاز اضافی نیز کسب کرده است. مجموع امتیازات تیم ملی افغانستان به 226 رسیده است.

تیم ملی کشور در میان کشورهای آسیایی به مقام 17 رسیده است که یک پله صعود در آسیا را نشان می دهد. افغانستان هم چنین در میان کشورهای جنوب آسیا هم چنان اول است و در میان هشت کشور اشتراک کننده در جام چلنج آسیا نیز مقام نخست از آن شیران خراسان است.
 
قهرمانی در مسابقات جنوب آسیا در سال 2013 و پیروزی هایی که در این سال به ثبت رسید باعث شده است تا تیم ملی در رده بندی فیفا رشد چشمگیری داشته باشد. افغانستان در ماه های اخیر هیچ مسابقه دوستانه نداشته است. 

با این حال، تیم ملی روز 13 ماه اپریل به مصاف قرغیزستان می رود و روز چهارم می نیز با تاجیکستان مسابقه دوستانه دارد. نتیجه این دو مسابقه نیز بر رده بندی تیم ملی در جدول فیفا نقش ارزنده ای دارد و پیروزی یا تساوی در این دو مسابقه می تواند تیم ملی را باز هم به یک رکورد جدید در جدول رده بندی فیفا نائل سازد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر