۱۳۹۲/۴/۲

تیم مهاجرین افغان آماده مسابقات لیگ برتر می شود، برد مقابل تیم پیشکسوتان هنر در تهران


مسابقه ای دوستانه بین تیم فوتبال هنرمندان ایران و تیم منتخب مهاجرین عصر روز گ۳۱ جوزا در ورزشگاه مصلی نژاد منطقه شهر ری تهران برگزار شد.

به گزارش آوا از تهران، این مسابقه در حضور اسدالله امیری؛ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان و تعداد کثیری از مهاجرین برگزار شد، تیم منتخب توانست با پنج گل هنرمندان را شکست دهد.

در نیمه نخست این بازی تیم مهاجرین با یک بازی منظم توانست سه بار دروازه حریف خود را باز کند، که سهم محمد امیری دو گل و انور اکبری یک گل بود.

در نیمه دوم نیز تیم منتخب مهاجرین مسابقه را با قدرت آغاز کرد و قاسم جعفری و حمید رضایی توانستند به ترتیب گل های چهارم و پنجم تیم خود را وارد دروازه تیم هنرمندان ایران کنند.

این دومین مسابقه دوستانه بین تیم منتخب مهاجرین و تیم هنرمندان ایران است، در اولین مسابقه که ۲۶ حوت سال گذشته در سالن ورزشی آیت الله طالقانی برگزار شد، تیم منتخب مهاجرین توانست با نتیجه چهار بر دو بر حریف خود به برتری برسد.

در حاشیه این مسابقه آقای هدایت سرپرست تیم منتخب مهاجرین در گفتگو با آوا گفت: اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی کمک به رشد و شکوفایی استعداد ها و توانایی های ورزشکار ان مهاجر است که امیداوریم تیم های فوتبال لیگ ایران بتوانند از این استعداد ها در تیم های خود استفاده کنند.

اسدالله امیری رایزن سفارت افغانستان در تهران نیز در ادامه ضمن ابراز خرسندی و تبریک از راهیابی تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ به ملت ایران، عنوان داشت: همکاری و مودت بین دو تیم مهاجرین و هنرمندان نشان دهنده وحدت و همدلی بین دو ملت و دولت دوست و برادر ایران و افغانستان است.

امیری روابط دو کشور ایران و افغانستان در سطح بالا، مستحکم و ناگسستنی توصیف کرد و بیان کرد: دو کشور می توانند از طریق ورزش، ایجاد حس دوستی و مودت در بین جوانان ارتباطات خود را تعمیق بخشند.

وی برگزاری این چنین مسابقاتی را نتیجه تلاش های دو مجموعه شواری مهاجرین و باشگاه هنرمندان ایران دانست و عنوان کرد: نسل جوان که امید جامعه خود می باشند، همیشه در آروزی افتخارآفرینی برای کشور خود می باشند که این افتخار آفرینی در سایه توجه مسوولین شکل می گیرد.

رایزن فرهنگی افغانستان در ادامه افزود: دولت افغانستان نیز باید به وعده های خود عمل کند و زمینه حضور این جوانان مستعد را در بازی های ملی و تیم ملی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: من شخصا از جانب سفیر افغانستان در ایران داکتر نصیر احمد نور پیگیر این موضوع می باشم و این غیرقابل قبول است که این حق تعداد کثیری مهاجرین مورد بی تفاوتی قرار بگیرد.

امیری در آخر عنوان کرد: ما تمام تلاش خود را بکار می گیریم که با همکاری نهادهای ورزشی ایرانی زمینه حضور جوانان ورزشکار مهاجر را در تیم های بزرگ ایرانی فراهم سازیم.

گزارش از آوا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر