۱۳۹۲/۳/۱۲

بازیکنان داخلی باید خود را در مسابقه با تاجیکستان ثابت سازند


مسابقه دوستانه تیم ملی افغانستان با تاجیکستان بار سنگینی بر شانه های بازیکنان داخل کشور گذاشته است. بر خلاف گذشته که بدنه اصلی تیم ملی را بازیکنان افغان مقیم خارج از کشور تشکیل می داد، این بار یوسف کارگر تیم ملی را از بازیکنان مستقر در داخل کشور تشکیل داده است. در مسابقات مقدماتی جام چلنج، اکثر بازیکنان داخل میدان از بازیکنان مستقر اروپا و آمریکا بودند و فرصت زیادی به بازیکنان داخل کشور داده نشد. همین امر باعث انتقاد از فدراسیون فوتبال شد که چرا به بازیکنانی هم چون علی احمد یارزاده، حمید کریمی، منیرالحق ندیم و رفیع بارکزی فرصت بازی داده نشده است. 

در مسابقه تاجیکستان اما همه اینها فرصت بازی را خواهند داشت. در گذشته استدلال این بوده است که بازیکنان داخل کشور از نگاه فزیک و تکنیک در سطح خوبی قرار ندارند و به همین سبب باید از بازیکنان مستقر در خارج از کشور استفاده کرد زیرا توسط آنها می توان نتیجه گرفت. نتیجه مسابقه با تاجیکستان می تواند این نوع تفکرات را تا اندازه زیادی تغییر دهد. 

نمایش خوب بازیکنان تیم ملی در برابر تاجیکستان می تواند به این نقطه قوت ببخشد که باید روی بازیکنان داخل کشور حساب کرد و از آنها به شکل قابل ملاحظه ای در تیم ملی استفاده کرد. اما یک نمایش خراب می تواند موقف کسانی را در فدراسیون فوتبال تقویت بخشد که صرفاً به دنبال نتیجه برای تیم هستند و برای شان مهم نیست که از بازیکنان داخل کشور نیز استفاده می شود یا خیر. در صورت اول، از اکثر این بازیکنان در مسابقات جنوب آسیا استفاده خواهد شد، در غیر آن فدراسیون روی جذب بازیکنان اروپا و آمریکا تمرکز خواهد کرد.

روی همین علت هست که بازیکنان تیم ملی باید خود را در مسابقه با تاجیکستان ثابت سازند. این یک مسابقه ساده نیست، بلکه مسابقه ای است که می تواند بر آینده تیم ملی تاثیر بگذارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر