۱۳۹۲/۳/۱۴

مسابقه دوستانه افغانستان با تاجیکستان، مسابقه ای که انجامش از نتیجه اش مهمتر است


امروز تیم های ملی تاجیکستان و افغانستان در یک دیدار دوستانه به مصاف همی روند. آخرین باری که افغانستان در یک مسابقه رسمی شرکت کرد به ماه نوامبر سال 2010 بر می گردد که در برابر تاجیکستان صورت گرفت و افغانستان آن مسابقه را 1-0 واگذار کرد. 

مسابقه امروز از نگاه اینکه در آن همه بازیکنان مستقر در داخل کشور حضور دارند برای ما مهم است. در این مسابقه نفس فرصت دادن به چهره های جدید و اتکا به نیروی داخلی حائز اهمیت است و ما نباید روی نتیجه این مسابقه حساب باز کنیم. پیشبینی من این است که تیم ملی کشور در این مسابقه پیروز نخواهد شد، اما اگر پیروز شود، مساوی کند و یا به شکل خفیف مسابقه را واگذار کند، باز هم می توان راضی بود و قناعت کرد. 

تیم ملی کشور متشکل از چهره های نو و بی تجربه است. اکثر بازیکنان تجربه بین المللی ندارند و حتی برای اولین بار است که در تمرینات تیم ملی شرکت می کنند. تمرینات این تیم در کابل نشان داد که هنوز بازیکنان از نگاه فزیکی در موقف قناعت بخشی نیستند و هماهنگی لازم نیز بین بازیکنان وجود ندارد. این تیم اگر بتواند یک بازی بسته و همانگ از خود به نمایش بگذارد کفایت می کند، زیرا هدف اصلی این مسابقه دوستانه فرصت دادن به چهره های داخلی است تا آنها برای مسابقات جنوب آسیا و جام چلنج آماده شوند. از همین جهت است که من فکر می کنم لازم بود این دو تیم، دو مسابقه دوستانه برگزار می کردند.

در نقطه مقابل، تیم تاجیکستان یک تیم قوی است. بازیکنان این تیم همه در باشگاه های داخلی تاجیکستان به شکل منظم بازی می کنند. از نگاه جسامت نیز به نظر می رسد بازیکنان تاجیک از بازیکنان افغانستان بزرگتر هستند. اکثر بازیکنان تیم ملی تاجیکستان قبلاً نیز به این تیم بازی کرده و اند و لذا تجربه بین المللی دارند. از طرف دیگر، تاجیکستان در خانه بازی می کند و با هوا و میدان مسابقه آشنا است. اینها همه دلایل خوبی برای احتمال پیروزی تیم تاجیکستان است. 

با این حال، نباید کاملاً نا امید بود. بازیکنان تیم ملی کشورمان انگیزه بازی را دارند. آنها می دانند که درخشش هر بازیکن در این مسابقه می تواند، موقف او را در تیم ملی تثبیت کند. از طرف دیگر، یک تعداد چهره ها در لیگ های ولایتی نشان داده اند که آماده هستند. 

هر چند اسلام امیری به سبب مصدومیت در ترکیب تیم ملی قرار نخواهد گرفت، اما به نظر من خط دفاع ما با حضور علی احمد یارزاده، مقدر قاضیزاده، مجتبی فیض و فرزداد عطایی توانایی دفاع از دروازه را دارد و می شود جای خالی امیری را پر کرد. 

در درون دروازه، ما سنگربان با اعتمادی در قالب حمید یوسفزی داریم، خط میانی ما با حضور رفیع بارکزی، معروف محمدی، امر الدین شریفی و وحید ندیم رونق می گیرد و خط حمله نیز با حشمت الله بارکزی و منیر الحق ندیم بد نیست.  از نگاه من، یوسف کارگر از ترکیب بالا استفاده خواهد کرد و در نیمه دوم با در نظر داشت جو بازی از زین الدین شریفی، حمید الله کریمی و مصطفی رضائی نیز استفاده خواهد کرد.

خوشبینانه ترین پیشبینی من از این مسابقه نتیجه تساوی 2-2 است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر