۱۳۹۳/۸/۱۶

هیات فدراسیون برای جلب بازیکن به آلمان می رود


قرار است به زودی یک هیات از فدراسیون فوتبال افغانستان عازم آلمان شود. 

یوسف کارگر، معاون فنی فدراسیون، سید علیرضا آقازاده، دبیر کل، و علی عسکر لعلی، از مدرسین فیفا، اعضای این هیات هستند. 

هدف این هیات بر علاوه برگزاری جلسه با مقامات فدراسیون فوتبال آلمان و کمیته المپیک آلمان، تلاش برای جذب بازیکنان جدید به تیم ملی و کسب توجه آلمانها برای برگزاری اردوگاه تمرینی برای تیم ملی کشور است. 

اعضای این هیات قرار است از نزدیک بازیکنان افغان را در حال بازی تماشا کنند و از آنها به تیم ملی دعوت نمایند. 

یک تعداد بازیکنان افغان در لیگ های معتبر اروپایی بازی می کنند، ولی فدراسیون در یک سال اخیر نتوانسته است این بازیکنان را در تیم ملی جذب نماید. از بازیکنان که می توانند به شکل بالقوه شامل تیم ملی گردند می توان از میلاد سالم، شریف محمد، شبیر یوسفی، مشتاق یعقوبی، ندیم امیری، فرشاد نور، ذبیح خان محمد، عصمت شینواری و چند بازیکن جوان دیگر نام گرفت. 

سال گذشته و قبل از مسابقات جام چلنج آسیا، فدراسیون فوتبال به یک تعداد این بازیکنان ایمیل فرستاد تا در تیم ملی بازی نمایند، اما اکثر این بازیکنان یا به ایمیل فدراسیون پاسخ ندادند یا دلایلی برای عدم حضور خود در تیم ملی آوردند. 

بعد از ناکامی تیم ملی فوتبال 23 سال افغانستان در مسابقات المپیک آسیائی، فدراسیون فوتبال تیم ملی را منحل کرد و مقامات این فدراسیون ابراز داشت که بازیکنان جدید به تیم ملی دعوت خواهد کرد. هر چند باید اذعان کرد که فدراسیون فوتبال خود در ناکامی تیم 23 سال تقصیر داشت و این تیم را بدون هیچ آمادگی و هماهنگی به مسابقات فرستاد. 

امید می رود این هیات کار خود را به شکل درست اجرا نماید و بتواند بازیکنان افغان را که در لیگ های معتبر اروپائی بازی می کنند جذب تیم ملی کشور نماید. یک ماه آینده مشخص خواهد ساخت که فدراسیون در این امر چقدر موفق خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر