۱۳۹۱/۱۲/۲۵

ازبکستان انصراف داد، بخت نونهالان افغان بالا رفت


تیم فوتبال ازبکستان از رقابت های مقدماتی زیر 14 سال آسیا انصراف داد. ازبکستان همراه با افغانستان، تاجیکستان، نپال، مالدیو و بوتان در گروه سوم مسابقات که به میزبانی نپال صورت می گیرد، قرار داشت، اما چند روز پیش از حضور در این مسابقات انصراف داد. هنوز دلیل انصراف ازبکستان از این مسابقات معلوم نشده است، اما ازبک ها سال گذشته نیز از فستیوال زیر 14 سال جنوب و مرکز آسیا که در پاکستان برگزار شد، به دلیل تسهیلات ضعیف و شرایط صحی نا مناسب، انصراف داده بودند. در آن مسابقات، افغانستان به مقام قهرمانی رسید. 

بعد از انصراف ازبکستان، افغانستان یکی از بخت های قهرمانی در این گروه و راهیابی به مرحله نهائی هشت تیمی است. دیگر مدعی این گروه، نپال میزبان است. 

سرمربیگری تیم افغانستان را ظاهر حسنی دارد که تحت هدایت او، تیم ملی زیر 16 سال افغانستان به قهرمانی این مسابقات رسید، اما بعداً توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه و محروم ساخته شد. تیم ملی زیر 14 سال افغانستان از چندین ماه به این سو در کابل آمادگی می گیرد، با این حال، نمایش افغانستان در مسابقات زیر 14 سال جنوب آسیا که چند ماه پیش در جاپان برگزار شد، متقاعد کننده نبود و نپال نمایش بهتری ارائه نمود. 

این مسابقات از 2 اپریل شروع و تا 8 همان ماه ادامه خواهد داشت. در نهایت تنها یک تیم از گروه سوم به مرحله قهرمانی صعود خواهد کرد.

تاریخ مسابقات افغانستان:

2 اپریل: افغانستان مقابل تاجیکستان
4 اپریل: افغانستان مقابل بوتان
6 اپریل: نپال مقابل افغانستان
8 اپریل: افغانستان مقابل مالدیو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر