۱۳۹۱/۱۲/۲۴

تیم ملی در اوج، صعود 48 پله ای در رده بندی فیفا


دو پیروزی و یک تساوی در مقدماتی جام چلنج آسیا نه تنها افغانستان را به مرحله نهائی این جام رساند، بلکه تیم ملی کشور را در بالاترین جایگاهش در رده بندی فیفا نیز رساند. فیفا رده بندی این ماه را لحظاتی پیش اعلان کرد و افغانستان با 48 پله جهش به جایگاه 141 جهان رسید. 
افغانستان در ماه قبل تنها 39 امتیاز داشت، اما این ماه امتیازات خود را به 190 رسانده است. افغانستان هم اکنون در قطار کشورهایی هم چون ترکمنستان، قزاقستان و گامبیا رسیده و در قاره آسیا نیز از میان 46 کشور عضو در مکان 21 قرار دارد. در جنوب آسیا اما افغانستان که قبلاً مقام پنجم را داشت، از امروز مقام اول را در دست دارد. نزدیک ترین حریف افغانستان هند است که در مقام 143 جهان قرار دارد. از میان اشتراک کنندگان مقدماتی جام چلنج ترکمنستان تنها کشوری است که از افغانستان یک پله بالاتر قرار دارد. 
این مقام در طول تاریخ تیم ملی افغانستان بی سابقه بوده است. افغانستان قبل بر این در ماه می 2011 به مقام 162 جهان رسیده بود. انتظار می رود اشتراک افغانستان در مسابقات قهرمانی جنوب آسیا و احتمالاً مسابقات دوستانه، هنوز هم موقف تیم ملی را در وضعیت بهتری در جدول فیفا قرار دهد.
موقف بهتر در جدول فیفا باعث ارزش بیشتر تیم ملی شده و هم چنین کشورهای بیشتری حاضر می شوند با افغانستان مسابقه دوستانه بدهند یا تیم ملی کشورمان را به مسابقات چند جانبه دوستانه دعوت نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر