۱۳۹۴/۴/۱۶

فوتبالنامه وبسایت شد


فوتبالنامه قدمی دیگر در جهت اشاعه فرهنگ فوتبالی کشور برداشت.

فوتبالنامه حدود دو سال پیش به شکل وبلاگ ایجاد شد، بعداً صفحه فیسبوک فوتبالنامه نیز به میان آمد تا مخاطبان بیشتری در مورد فوتبال افغانستان آگاهی پیدا کنند. در این مدت، خبرها، گزارش ها و تحلیل های فوتبال افغانستان به گوش هم وطنان مان در داخل و خارج کشور رسید. حتی یک تعداد فارسی زبان های ممالک دیگر نیز خبر و تحلیل فوتبال افغانستان را از طریق فوتبالنامه دنبال می کنند.

از بدو تاسیس، فوتبالنامه توانسته خبرهای دسته اول فوتبال افغانستان را نشر کند و ابعاد مختلف فوتبال افغانستان را تحلیل نماید. علاقه مندان فوتبالنامه در گوشه و کنار افغانستان و اکثر نقاط دنیا زندگی می کنند. آنها روزانه با سر زدن به صفحه و وبلاگ فوتبالنامه آخرین های فوتبال افغانستان را مطالعه می کنند.

با این هم، توقع مردم از فوتبال کشور بالا رفته است. به همان نسبت، توقع بیشتر از رسانه هاست تا وقایع فوتبال را گزارش کنند و فوتبال کشور مورد ارزیابی و انتقاد قرار گیرد.

فوتبالنامه دقیقاً می خواهد برای مردم چشمی باشد تا از آن طریق فوتبال افغانستان دیده شود و مورد ارزیابی قرار گیرد. به همین دلیل، لوگوی فوتبالنامه یک چشم با مردمک توپ مانند است. این لوگو این را استنباط می کند که از طریق فوتبالنامه مردم به فوتبال می بینند و نظرات و انتقادات خود را مطرح می کنند. فوتبالنامه در حقیقت برای آوردن شفافیت و حسابدهی بیشتر در فوتبال کشور ایجاد شده است.

فوتبالنامه فعالیت های خوب و منفی را زیر ذره بین قرار می دهد و مردم را در مورد آن وقایع آگاه می سازد. فعالیت خوب از این طریق توصیف می شوند و بر فعالیت های منفی و مضر به فوتبال کشور انتقاد می گردد.

در کنار آن، فوتبالنامه در تلاش این است تا پدیده های فوتبال افغانستان معرفی گردند. یک تعداد بازیکنان افغانستان در جاهای مختلف دنیا بازی می کنند ولی فدراسیون فوتبال کشور از آنها شناختی ندارد. فوتبالنامه در تلاش است تا بهترین های فوتبال کشور را شناسایی کند و آنها را معرفی نماید. و صد البته که وظیفه ارزیابی و انتخاب بازیکنان مربوط به فدراسیون فوتبال کشور است.

در همین حال، فوتبالنامه به فوتبال ولایات نیز توجه دارد، فوتبالی که کمتر مورد توجه قرار گرفته و رسانه ها نیز کمتر در مورد فوتبال در ولایات افغانستان می پردازند. فوتبال بانوان، فوتسال و فوتبال ساحلی نیز از چشم فوتبالنامه پنهان نیستند.
وبلاگ یک ابزار انترنتی برای انعکاس نظرات شخصی است و اما فوتبالنامه خبرها و تحلیل هایی را ارائه می کند که توسط رسانه های دیگر مورد استناد قرار می گیرند. روی همین دلیل و به هدف معیاری ساختن انعکاس خبر و تحلیل فوتبال افغانستان، اکنون فوتبالنامه به وبسایت تبدیل شده است.

امیدوارم فوتبالنامه بتواند قسمتی از خلای معلوماتی در مورد فوتبال کشور را پر نماید. فوتبال در آوردن وحدت و همدلی میان مردمان این سرزمین خیلی موثر است، و دست اندرکاران فوتبالنامه نیز با افتخار در آوردن همدلی در کشور تلاش می کنند.

در نهایت، می خواهم از همه دوستانی که فوتبالنامه را مطالعه می کنند تشکر کنم. پیشنهادات و انتقادات شما برای ما خیلی سازنده و راهنماست. با پیشنهادات، نظرات و انتقادات خود بر غنامندی فوتبالنامه بیفزایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر