۱۳۹۳/۹/۱۰

جفای فدراسیون فوتبال در حق باشگاه های افغانستان


فدراسیون فوتبال در حق فوتبال باشگاهی کشور جفا می کند. 

روز گذشته، کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه هر کشور را در مسابقات باشگاهی مشخص کرد. در سطح آسیا یکی جام قهرمانان دایر خواهد شد و دیگری جام کنفدراسیون آسیا. در جام قهرمانان، باشگاه های کشورهایی هم چون استرالیا، جاپان، ایران، امارات، ازبکستان، کوریای جنوبی و چند کشور دیگر حضور خواهند داشت. 

اما در جام کنفدراسیون آسیا، سایر کشورها حق اعزام باشگاه دارند. به لطف قهرمانی افغانستان در مسابقات جنوب آسیا که سبب شد افغانستان در رده بندی فیفا جایگاه خوبی را اشغال کند، افغانستان می تواند یک تیم را مستقیماً در مرحله گروهی جام کنفدراسیون اعزام کند و یک تیم دیگر را نیز به مرحله پلی آف اعزام نماید. 

با این حال، فدراسیون فوتبال افغانستان هیچ تیمی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی نکرده است. معرفی ننمودن باشگاه های افغانستان به مسابقات آسیائی در واقع جفای بزرگ در حق فوتبال باشگاهی کشور است. اگر افغانستان در مسابقات فصل 2015-2016 تیمی نداشته باشد، بعداً باید از نقطه صفر آغاز کند. 

جالب اینجاست که باشگاه های کشورهایی هم چون عراق، سوریه، یمن و ترکمنستان هم مانند سهمیه افغانستان دارند و اما کشورهایی هم چون پاکستان، قرغیزستان، سریلانکا، بوتان، پاکستان و بنگلادش تنها حق اعزام یک تیم به مرحله پلی آف دارند. 

این یک فرصت طلایی برای افغانستان است. فدراسیون فوتبال به جای اینکه از تقابل باشگاه های افغانستان با باشگاه های کشورهای دیگر بهراسد، باید باشگاه ها را تشویق کند تا سرمایه گذاری بیشتر نمایند و حتی بهترین بازیکنان موجود در کشور را در اختیار بگیرند. 

اگر محافظه کاری فدراسیون فوتبال هم چنان ادامه پیدا کند، مردم افغانستان حق شکایت از ناکار آمدی مقامات این فدراسیون را دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر